Dla dziewcząt i dla chłopców

Żłobek i przedszkole są prowadzone wspólnie dla chłopców i dziewczynek.

Szkoły STERNIKA na poziomie podstawówek i liceów są zróżnicowane ze względu na płeć.

Zalety edukacji zróżnicowanej

Taki podział ułatwia:

  •  uszanowanie naturalnych różnic, co sprzyja kształtowaniu szacunku dla drugiej płci;
  •  lepszą komunikację, a tym samym skuteczniejsze oddziaływanie wychowawcze;
  •  zachowanie jednakowych celów wychowawczo-dydaktycznych w szkołach dla dziewcząt i dla chłopców, przy zróżnicowaniu metod przekazywania wiedzy oraz metod wychowawczych;
  •  rozwijanie cech specyficznych dla danej płci i osiąganie dojrzałości kobiecej i męskiej przy mniejszym ryzyku ich zaburzenia, szczególnie w wieku dorastania; dzięki temu dziewczęta i chłopcy lepiej przygotowują się do relacji z płcią przeciwną w dorosłym życiu;
  •  przełamanie niesprawiedliwych stereotypów społecznych na temat zawodów właściwych dla kobiet i dla mężczyzn (np. znacznie więcej dziewcząt – absolwentek szkół zróżnicowanych wybiera kierunki ścisłe, chłopcy zaś – będący absolwentami takich szkół – chętniej wybierają kierunki humanistyczne).

Zalety dla uczniów

Wartości

Rekrutacja

Etapy

  1. Wypełnienie wniosku o przyjęcie
  2. Rozmowa kandydata i rodziców z przedstawicielem szkoły
  3. Podpisanie umowy edukacyjnej

Opłaty

Działanie systemu zniżek

Biuro rekrutacji
Anna Brodzik
tel. +48 506 032 046
e-mail: rekrutacja@sternik.edu.pl

Transport

Nasze placówki są dostępne nie tylko dla dzieci z Józefowa. Dzięki szkolnym liniom autobusowym mogą do nich uczęszczać uczniowie z Warszawy, a także Piaseczna i okolic. Codziennie z transportu szkolnego korzysta blisko 200 uczniów.

Dbamy o komfort jazdy dzieci, korzystając z nowoczesnych autobusów. Autobusy wyposażone są w pasy bezpieczeństwa. Nad bezpieczeństwem dzieci w trakcie jazdy czuwa Pani opiekunka. Z dojazdów korzystają dzieci już w wieku przedszkolnym.

Rodziców zainteresowanych korzystaniem przez dziecko/dzieci z przejazdów szkolnymi liniami autobusowymi zapraszamy do składania oświadczeń transportowych.

Tutoring

Wspieramy młodego człowieka w osiągnięciu maksimum jego możliwości  

  • indywidualna praca z uczniem i jego rodzicami
  • ustalanie celów
  • stawianie wyzwań
  • pielęgnowanie aspiracji
  • rozwój mocnych stron i praca nad obszarami do poprawy
  • pomoc w wyborze drogi rozwoju zawodowego

Model edukacyjny

placówek Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny „Sternik”

FAQ

Na czym konkretnie polega wizja dobrego wychowania realizowanego w placówkach Stowarzyszenia STERNIK?

Rodzice zgadzają się co do tego, że podstawą wychowania jest rodzina. Wychowanie jest rodzajem budowania – bardzo trudnego i wymagającego, ponieważ dotyczy człowieka. Stosując pewną analogię można porównać je do budowania domu. Domy mogą wyglądać bardzo różnie, ale zawsze muszą mieć solidne fundamenty, które jakościowo nie będą się od siebie różniły. Podobnie jest z naszymi rodzinami. Są bardzo różnorodne, każda z nich jest jedyna w swoim rodzaju, ale każdej zależy, aby ten fundament był solidny.

Jak w praktyce wygląda budowanie tego fundamentu?

Co łączy ludzi tworzących Stowarzyszenie STERNIK?

W jaki sposób rodziny w STERNIK-u kontaktują się ze sobą?

Czy Stowarzyszenie STERNIK osiąga zyski ze swojej działalności?

Jak ustalane jest czesne i na co jest przeznaczone?

Czy w Projekcie uczestniczą też Rodziny, których nie stać na opłacanie czesnego w pełnej wysokości?

Czy istnieje możliwość wspierania edukacji dzieci i młodzieży w placówkach Stowarzyszenia?

Jak powstały placówki Sternika?

Szkoły „Sternika” powołała do życia grupa rodziców, którzy poszukiwali dla swoich dzieci modelu edukacyjnego łączącego naukę z wychowaniem. Pragnęli oni wychowywać dzieci do pracowitości, szczerości, wolności i odpowiedzialności, tak aby wyrosły one na osoby potrafiące dokonywać pozytywnych zmian w społeczeństwie. Takie podejście do wychowania wynikało z uniwersalnych wartości wypływających z natury człowieka.

Uważali oni, że współpraca rodziny i szkoły pozwoli na takie wychowanie dziecka, dzięki któremu wyrośnie ono na dobrze ukształtowanego człowieka, postrzegającego swoje życie jako służbę innym.

Chcąc, aby te same wartości były przekazywane dzieciom w szkole, postanowili więc założyć placówki edukacyjne obejmujące cały okres dorastania młodych ludzi – od przedszkola do matury. Do grupy założycieli przyłączyli się z czasem inni rodzice.

Współpraca z Institució Familiar d’Educació i Opus Dei

Grupa rodziców inicjujących powstanie szkół nawiązała kontakt z Institució Familiar d’Educació (IFE) z Barcelony (Katalonia, Hiszpania), prosząc o nadzór merytoryczny i przekazanie doświadczeń.

IFE zostało założone w 1969 r. i prowadzi obecnie 13 placówek edukacyjnych dla ośmiu tysięcy uczniów z pięciu tysięcy rodzin. Szkoły IFE należą do kilkuset tego typu placówek na całym świecie.

Warto dodać, że szkoły takie powstały dzięki inspiracji świętego Josemaríi Escrivy, założyciela Opus Dei. Św. Josemaría nie tylko trafnie diagnozował przyczyny wielu współczesnych problemów związanych z rodziną i wychowywaniem dzieci, lecz również potrafił uświadomić rodzicom ich rolę jako pierwszych wychowawców. Zachęcał, by zakładali szkoły, w których dzieci otrzymają edukację zgodną z ich przekonaniami i wartościami panującymi w domu. Wiele osób – niektóre z Opus Dei, inne niezwiązane z Prałaturą – potrafiło odpowiedzieć na tę inspirację, dokonując wolnego wyboru na własną odpowiedzialność.

Szkoły zakładane z inspiracji św. Josemaríi opierają się na zalecanym przez niego porządku: rodzice – nauczyciele – dzieci. Oznacza to, że odpowiedzialność za wychowanie ponoszą w pierwszym rzędzie ci, którzy powołali dziecko na świat, w następnej kolejności kadra pedagogiczna i wreszcie – sami uczniowie.

Aktualnie, szkoły Sternika są stowarzyszone w EASSE: Europejskim Stowarzyszeniu Edukacji Zróżnicowanej (www.easse.org).

Droga do dorosłości

Wychowanie z wizją.

Projekt „Droga do dorosłości. Wychowanie z wizją” to możliwość przygotowania się do wyzwań wychowawczych w oparciu o rozwój umiejętności nazywanej klasycznie długomyślnością. Pragnienie osiągnięcia natychmiastowych rezultatów wychowawczych zostaje w ten sposób zastąpione wychowaniem opartym na poznaniu dziecka i dobraniu odpowiednich środków do jego dojrzałości, poziomu rozwojowego i naturalnych predyspozycji.

Taka wizja – wypracowywana przez lata doświadczeń – pomagała w pokonaniu nieraz bardzo poważnych problemów wychowawczych, a w innych sytuacjach sytuacjach wzmacniała rozwój talentów i naturalnych predyspozycji dziecka połączony z dojrzałością ludzką i umiejętnością podejmowania wielorakich odpowiedzialności.

Projekt „Droga do Dorosłości” został dofinansowany w konkursie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Po pierwsze Rodzina!” na rok 2022 w kwocie 150 000,00 zł.

Nasze filmy